Διδακτικοί στόχοι

 

α) Σκοπός:

Να αντιληφθούν την αξία του νερού, τη τεράστια οικολογική καταστροφή απ’ τη ρύπανσή του, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και   τη σχέση με τα παιδιά, καθώς επίσης να αναλάβουν δράση.

 

β) Στόχοι 

Οι μαθητές να μάθουν να:

1) Υπάρχουν

Να αναπτύσσουν μια προσωπική συναισθηματική και ηθική σχέση με το φυσικό θαλάσσιο περιβάλλον και οικοσύστημα.

Να αναδιαμορφώσουν τη δική τους στάση ζωής, τις δικές τους πεποιθήσεις και αξίες σχετικά με το θαλάσσιο περιβάλλον.

Να εκφράζουν τις απόψεις τους και να συζητούν πάνω σε θέματα που σχετίζονται με το δικαίωμα στο νερό.

 

2) Συμβιώνουν

Να μπαίνουν στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση), ώστε να κατανοούν τους κινδύνους που προκύπτουν ειδικότερα απ’ τη ρύπανση του νερού και γενικότερα από την κλιματική αλλαγή.

Να μπαίνουν στη θέση των παιδιών που είναι ευάλωτα στην κλιματική αλλαγή.

Να αναζητούν πληροφορίες για τον τρόπο ζωής των άλλων ανθρώπων ειδικά σε περιοχές που έχον πληγεί από οικολογική καταστροφή.

Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά, προκειμένου να βρουν λύσεις σε διάφορα οικολογικά προβλήματα.

Να μοιράζουν ισότιμα ρόλους μεταξύ τους και να κινητοποιούν με τον κατάλληλο τρόπο άλλα άτομα και να συμμετέχουν ενεργά και εθελοντικά σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Να λαμβάνουν υπόψη τους και να εξισορροπούν τις ατομικές και τις συλλογικές ανάγκες μεριμνώντας πρωτίστως για το συλλογικό καλό.

Να εκτιμούν τη σημασία των υγροβιότοπων, όπου ζουν σπάνια είδη πουλιών, ζώων και φυτών.

 

3) Γνωρίζουν

Να μάθουν για τη ρύπανση του νερού και να συνειδητοποιήσουν την αξία του.

Να γνωρίσουν και να διαπιστώσουν τις επιμέρους πτυχές της οικολογικής καταστροφής.

Να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της οικολογικής καταστροφής και ειδικότερα της θαλάσσιας.

Να αναλύουν το πώς η στάση ζωής των ανθρώπων επηρεάζει το περιβάλλον ζωντανών και μη ζωντανών οργανισμών τόσο παροντικά όσο και μελλοντικά.

Να μπορούν να εντοπίζουν στο χάρτη τις περιοχές που κινδυνεύουν από μια πιθανή οικολογική καταστροφή.

Να είναι σε θέση να απαντήσουν σε ερωτήσεις από οτπικοακουστικά μέσα. 

Να ενημερωθούν για τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.

Όσον αφορά στα είδη του κειμένου να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη  (άρθρο εφημερίδας- άρθρο διαδικτύου- άρθρου περιοδικού).

Να βρίσκουν τα δομικά στοιχεία ενός αφηγηματικού κειμένου (το τι, το πού, το πότε, ποια αποτελέσματα, το πρόβλημα, τρόπος αντιμετώπισης).

Να γνωρίζουν να χρησιμοποιούν σωστά τύπους της προστακτικής.

 

 4) Πράττουν

Να αξιολογούν μια συγκεκριμένη κατάσταση που προέρχεται από οποιαδήποτε πηγή (άμεσο περιβάλλον, μ.μ.ε., κ.τ.λ.) και να προβαίνουν σε κατάλληλες ενέργειες.

Να μπορούν να προστατεύουν το θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής τους και τα έμβια όντα που ζουν σ’ αυτόν.

Να αξιοποιούν την ενημέρωση που λαμβάνουν και να δρουν αποτελεσματικά.

Να ενημερώνουν και τους άλλους αποτελεσματικά με σκοπό να τους αφυπνίσουν.

 

5) Μετασχηματίζουν τον εαυτό τους και την κοινωνία

Να κατανοούν την επικινδυνότητα μιας κατάστασης και να αναγνωρίσουν την ανάγκη αλλαγής προς ένα βιώσιμο τρόπο ζωής τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Να δρουν ατομικά και συλλογικά με τρόπο που μπορεί να συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Να γίνουν ενσυνείδητοι πολίτες αναλαμβάνοντας υπεύθυνη δράση για να αλλάξουν αδικίες και ανισότητες που αφορούν αυτούς και τον περίγυρό τους.